3 oplossingen voor steken in je zij

 

  • Je zit net middenin je training en opeens, au- steken in je zij. Wat precies de oorzaak is, is nog altijd niet duidelijk. Een mogelijke verklaring is zuurstoftekort in het middenrif wat veroorzaakt kan worden door te zwaar, te vet en te kort voor het sporten eten of door verkeerde ademhaling. Drie tips om de pijn te laten verdwijnen:

 

  1. Stretch Strek 20 seconden je armen uit boven je hoofd, leun daarna -nog steeds je armen boven je hoofd- zijwaarts naar de kant waar je geen pijn hebt. Herhaal totdat de pijn wegtrekt
  2. Neem wat zout Heb je vaker last van kramp en steken, neem dan altijd een zakje zout mee. Strooi een beetje zout op je tong en spoel het weg met een grote slok water. Het zout helpt de spieren het water op te nemen waardoor kramp minder wordt.
  3. Adem Beweeg door op een lage intensiteit en adem diep in door je neus gedurende 3 seconden, adem uit door je mond gedurende 6 seconden. Herhaal totdat de steken wegtrekken. Een rustige, diepe ademhaling helpt spanningen weg te nemen in je middenrif. 

Lees ook:Adem in, adem uit
Lees ook:4 moves voor slankere dijen
Lees ook:12 minuten efficiënte cardio-trainen!
Lees ook:Sporten helpt bij PMS!
Lees ook:Deze spieren moet je trainen om sneller af te vallen!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>