Ontspanning na inspanning: ren van werk naar huis

Ik ken Kaya van de sportschool. Een hele gedreven en toegewijde personal trainer en eigenaar van Witness The Fitness, fanatieke kickbokser en hardloper bovendien. Hij was degene die mij tijdens het Urbanathlon-debacle september jl. in Amsterdam (daarover later meer) overhaalde om te blijven toen de organisatie het parcours ‘vanwege omstandigheden’ drastisch inkortte. “Dan maken we er toch gewoon lekker een workout van. We zijn er nu toch.”

Hij hoorde onlangs mijn relaas over mijn gebrek aan motivatie af en toe hoofdschuddend aan. Naast Witness The Fitness heeft Kaya een project waarmee hij buitensporten wil bevorderen (www.amsterdamismygym.com), en heeft vaker met dit bijltje gehakt.

“Een eerste praktische tip voor hardlopen: heb je weinig tijd? Ren naar huis vanuit je werk! Je wilt immers hardlopen, en naar huis moet je toch. Eet en drink uiterlijk een uur van te voren iets, zodat je voldoende energie hebt voor je run. Stop je werkkleding in je rugzak en zet het op een lopen!”

“De voordelen zijn legio: frisse lucht, werkstress afbouwen, geen files, geen last van overvol openbaar vervoer, geen reiskosten – en je workout is pas klaar als je thuis bent. Woon je wat verder weg, stap dan een paar haltes eerder uit en ren naar huis.”

Als je echter, zoals ik vaak, al thuis bent wanneer de vertwijfeling toeslaat.. Dan hoef ik niet per se ergens heen, en ziet de bank er ineens toch wel weer aanlokkelijk uit. Heb ik maar niet gezegd. Voor je het weet komt dan de kickbokser in Kaya naar boven ;-)

Lees ook:Workout tips voor drukke ouders
Lees ook:Op zonvakantie? Trek dan even een sprint langs de branding
Lees ook:Fijne schoen: Reebok SmoothFit
Lees ook:Fitness thuis populairder?
Lees ook:De beste cardiosporten voor sportschoolmijders

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>