Jillian Michaels’ zondagse fitness tip

Op zondag ben je misschien niet helemaal in de stemming om volop te gaan trainen. Hierdoor is het goed mogelijk dat je niet de volle 100% geeft.

jillian michaels

Volgens Amerikaanse fitness instructrice Jillian Michaels is dat helemaal niet zo erg. Je verbrandt namelijk calorieën wanneer je hartslag hoog is. Je hoeft geen volle 100% te geven als je je hartslag omhoog wilt brengen. In plaats daarvan is het verstandig om langere tijd op 85% van je maximale hartslag te trainen. Hierdoor verbrandt je de meeste calorieën. Je kunt  je maximale hartslag uitrekenen door je leeftijd van het getal 220 af te trekken. Bijvoorbeeld: je bent 38 jaar. 220 – 38 = 182. Dit is je maximale hartslag. Je moet echter trainen op 85% van je maximale hartslag en dat bereken je op de volgende manier: 0,85 x maximale hartslag. In dit geval dus 0,85 x 182 = 154.7.

Lees ook:Met welke sport verbrand ik de meeste calorieën?
Lees ook:Tabata workout: super intens
Lees ook:Neem de calorieënteller niet te serieus
Lees ook:Afvallen in 7 dagen!
Lees ook:Hoe komt het dat ik veel sport, maar toch niet afval?

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>