3 manieren om fit te worden met een springtouw

Touwtje springen heb je misschien wel voor het laatst gedaan toen je een kind was. Erg zonde! Dit is namelijk een goede cardio-workout, die nog eens leuk is ook!

2-jumping-ropes-501951-m

Als je intensief gaat springtouwen heb je aan 5 tot 10 minuten per dag nodig om resultaten te gaan zien van je inspanning. Springtouwen is namelijk een ontzettend goede cardio oefening! Het is daarnaast een prima vervanging als je een keer geen zin hebt om te gaan hardlopen of om naar de sportschool te gaan. Je kunt het springtouwen daarnaast ook tussen je krachttraining sets door doen.

Houd echter wel in de gaten dat het springtouwen waarschijnlijk niet meer zo soepel gaat als toen je kind was. Rek goed van te voren en zorg ervoor dat je al een warming-up hebt gedaan. Heb je dat gedaan? Dan kun je deze drie variaties toepassen.

Klassiek touwtje springen
Houd je benen op heupafstand. Draai het touw om je lichaam met je polsen en houd je heupen op dezelfde hoogte tijdens het springen. Houd hierbij een snel, stabiel ritme aan.

Één been
Doe hetzelfde als hierboven maar dan op één been. Hierdoor verbetert je balans en versterk je je beenspieren extra. Wissel je benen met elkaar af na ongeveer een minuut springen.

Zij naar zij
Houd je voeten tegen elkaar aan tijdens het springen en maak hierbij zijdelingse sprongen. Hiermee train je weer andere beenspieren dan bij de klassieke manier. Je traint namelijk je schuine beenspieren. Hiermee vormt deze manier van touwspringen een goede variatie op bovenstaande manieren.

Lees ook:Fit tip: Train je benen
Lees ook:Trampoline springen: dé nieuwste fitnesstrend
Lees ook:4 oefeningen om beter te voetballen
Lees ook:Afvallen tijdens het tv kijken
Lees ook:Doe mee aan de plank challenge!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>