Ballet workout

WomensFA08_Dance_01 beeld & outfit: NIKE

Het is niet moeilijk om een danser te herkennen. Of ze nu gewoon door een winkelstraat loopt, naar haar drankje reikt of op een bankje zit; je ziet direct de gracieuze bewegingen, de rechte houding en het tengere, maar gespierde lichaam. Nicole Kidman, Madonna (welke  workout doet ze niet?) en Sarah Jessica Parker volgen regelmatig een balletles en ook Justin Timberlake verklaarde in een interview dat ballet voor hem dé manier is om zijn lichaam in shape te houden.  

Regelmatige ballettraining levert dan ook geweldige resultaten. Zo worden je spieren niet alleen sterker, ze krijgen ook nog eens een mooie vorm en met aldiegrand jetésechappés en assemblés train je naast explosieve spierkracht ook je hart- en longconditie. Daarbij vereisen balletoefeningen dat de dieper gelegen buik-, rug- en heupspieren zich aanspannen waardoor je een betere stabiliteit ontwikkelt, dé remedie voor lage rugklachten.

En natuurlijk maakt ballet je ongelofelijk flexibel en het doet ook nog eens wonderen voor je geest. Stress verdwijnt tijdens het dansen en je lichaamsbewustzijn neemt toe.

 

Lees ook:Functioneel je benen trainen
Lees ook:Zo traint kunstschaatser Ashley Cain voor de Olympische Spelen
Lees ook:Word sterk met de 500 Rep Workout
Lees ook:De drie basisprincipes van krachttraining
Lees ook:Hoe gezond ben jij? Bekijk het aan de hand van je hart leeftijd!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>