12 sporten en de hoeveelheid calorieën die ze verbranden

Er zijn zo ontzettend veel sporten en recreatieve activiteiten dat we vaak niet weten welke activiteiten we uit moeten voeren om zoveel mogelijk calorieën te verbranden. Daarom geeft Discovery  Fit & Health je een overzicht van 12 veel voorkomende activiteiten en het aantal calorieën dat ze verbranden. Dan kun je zelf kiezen welke activiteit het meest geschikt is voor jouw doelen.

Bron: sxc.hu

1. Hardlopen
Hardlopen is een erg gezonde activiteit. Met een snelheid van 12 km per uur verbrand  je ongeveer 450 calorieën in een half uur. Nu zal niet iedereen deze snelheid halen. Gebruik deze tool om uit te rekenen hoeveel km/u  jij rent

2. Klimmen
Klimmen is iets dat je misschien niet vaak doet, maar wel wilt gaan doen als je weet hoeveel calorieën je hiermee verbrandt. Als je fanatiek klimt kun je namelijk wel 371 calorieën verbranden in een half uur.

3. Zwemmen
Met zwemmen kun je 360 calorieën verbranden in een half uur. De meeste mensen kunnen echter niet uit volle kracht blijven zwemmen in een half uur. Probeer daarom interval training tijdens het zwemmen. Zwem bijvoorbeeld twee baantjes, rust even uit en zwem er dan weer twee. Zo kan je lichaam tussendoor tot rust komen,  waardoor je meer kracht opbouwt.

4. Fietsen
Met recreatief fietsen verbrand je niet erg veel calorieën, maar als je wat fanatieker fietst kun je al snel 300 tot 400 calorieën per uur verbranden. Het nadeel van fietsen is wel dat je je bovenlichaam helemaal niet traint.

5. Boksen
Een wedstrijd boksen is erg goed voor je spieren. Je raakt al gauw 324 calorieën kwijt in een half uur. Zorg er echter wel voor dat je goed warm bent voor je aan een wedstrijd begint!

6. Squash
Squash is een sport waarbij je zowel cardio als krachttraining doet. Daarnaast wordt je hier ook flexibeler van. Met squashen verbrand je ongeveer 300 calorieën per half uur.

7. Basketbal
Net als met squash, train je je uithoudingsvermogen en flexibiliteit met basketballen. Met basketbal verbrand je 288 calorieën als je 30 minuten non-stop bezig bent.

8. Roeien
Roeien kun je gemakkelijk doen in de sportschool. Je traint hierbij je uithoudingsvermogen en je bouwt spieren op in je armen, benen en rug. Met roeien verbrand je gemiddeld 280 calorieën per half uur. Als je echter gaat kanoën of kayakken verbrand je 170 calorieën in dezelfde tijd.

9. Tennis
Tennis is een sport die uithoudingsvermogen en flexibiliteit vereist. Hiermee raak je ongeveer 250 tot 300 calorieën kwijt in een half uur.

10. Langlaufen
Het is weer het wintersportseizoen. Door het buiten zijn in de sneeuw verbrand je al meer energie dan normaal. Als je gaat langlaufen raak je ongeveer 270 calorieën kwijt in 30 minuten.

11. Schaatsen
Hoewel we nog geen natuurijs hebben gezien dit jaar, is er in Nederland wel voldoende plaats om lekker te schaatsen. Met schaatsen train je uithoudingsvermogen, maar je traint ook je dijen en buikspieren. Als je een half uur hebt geschaatst  heb je ongeveer 252 calorieën verbrand.

12. Swing dansen
Swing dansen is een erg leuke en gezellige activiteit die nog eens goed voor je is ook. Hiermee verbrand je namelijk 180 calorieën in een half uur.

Lees ook:5 manieren om 100 calorieën te verbranden binnen 20 minuten
Lees ook:Met welke sport verbrand ik de meeste calorieën?
Lees ook:Bootcamp calorie burn
Lees ook:Hoe verbrand je elke dag 500 calorieën?
Lees ook:De beste manier om een sixpack te krijgen

1 Reacties // Reageer

One thought on “12 sporten en de hoeveelheid calorieën die ze verbranden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>