Herfst fitness tips

Regen, vallende bladeren, het is weer zover. Het is herfst. Bij deze een paar tips om optimaal gebruik te maken van het seizoen in je workout.

autumn-in-moscow-1433557-3-m

Maak gebruik van het weer
Het is buiten weer wat koeler, dus als je de zomer te heet vond om buiten te sporten is dit je moment. Ga lekker fietsen, hardlopen of wandelen en geniet van de lekkere geuren en mooie kleuren om je heen.

Harken
Zoals meer klusjes in en rondom het huis kan het harken van bladeren een ware workout zijn. Je hartslag versnelt waardoor je meer calorieën verbrandt.

Tijd voor een plan
Is er altijd al een sport of activiteit geweest die je graag goed wil beheersen? Dan is de herfst de tijd om dit te gaan leren. In de herfst beginnen veel nieuwe lessen en trainingen. Plus, je hebt genoeg tijd om de sport goed te leren beheersen, waardoor je er optimaal uit kunt zien voor het volgende strandseizoen.

Verwen jezelf
De herfst is niet alleen de tijd om goed in vorm te komen, maar ook om even goed voor jezelf te zorgen. Neem bijvoorbeeld een massage nadat je klaar bent met sporten, of breng eens een bezoekje aan de sauna. Hierdoor ben je niet alleen fit, maar ben je ook kalmer, gezonder en rustiger, waardoor je lichaam minder vatbaar is voor negatieve gevolgen van stress.

Wen aan het donker
De avonden zijn donker, en ook ‘s ochtends wordt het steeds later licht. Wen hieraan, maar blijf veilig. Je kunt om zes uur ‘s avonds best naar buiten om te fietsen of hard te lopen. Dat het ‘s avonds donker wordt, betekent niet dat je inactief op de bank hoort te zitten.

Denk aan goede kleding
Het wordt al snel wat kouder en daar moet je rekening mee houden als je je aankleedt om buiten te sporten. Draag veel lagen. De binnenste laag moet ervoor zorgen dat je zweet goed wordt opgenomen, zodat je niet te snel afkoelt. De tweede laag moet je warmte bieden. De derde laag dient om het slechte weer af te stoten, denk bijvoorbeeld aan een regenjas.

Lees ook:5 tips bij sporten in de kou
Lees ook:Het Bulkseizoen is begonnen!
Lees ook:Hoe kun je afvallen met een loopband?
Lees ook:Spinning nieuwe stijl!
Lees ook:4 cardio tips voor het verbranden van vet

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>