School bedenkt fitnessprogramma tegen obesity

De St. John’s Lutheran School in Staten Island New York, heeft twee fitnessprogramma’s geïntroduceerd die het aantal kinderen met overgewicht moeten verminderen.

Bron: sxc.hu

Bron: sxc.hu

Het eerste programma heet ‘The Mileage Club’ en is vooral gericht op cardio activiteiten. De kinderen krijgen tijdens hun gymlessen eerst een warming-up. Daarna gaan ze een kwart mijl rennen (ongeveer 400 meter). Als de kinderen in totaal een mijl hebben gerend na 4 dagen, krijgen ze een hangertje voor aan hun ketting. Hierdoor kan iedereen zien dat ze bepaalde doelen hebben bereikt. Door het gebruik van de kettingen ontstaat er onder de kinderen en verschillende klassen een competitie. De kinderen worden hierdoor steeds fanatieker en willen graag rennen en sterker worden.

Het tweede programma heet ‘Lift a Ton’. Tijdens dit programma moeten de kinderen opdrukken. Het is de bedoeling dat ze in totaal 1000 kg opdrukken. De docenten houden bij hoeveel de kinderen opdrukken en rekenen uit hoeveel gewicht de kinderen opdrukken met 1 push-up. Als een kind in totaal 1000 kg heeft opgedrukt krijgen ze wederom een hangertje aan hun ketting.

De kinderen zijn erg enthousiast over de nieuwe fitnessprogramma’s. Ze vinden het leuk dat ze sterker worden en ze voelen zich steeds beter. Ook vinden ze het erg leuk om elkaar uit te dagen in een competitie.

Lees meer over de fitnessprogramma’s in dit artikel van Silive.com.

Lees ook:Thuis crosstrainen wordt leuk!
Lees ook:Kinderen rugpijn door gebrek aan beweging
Lees ook:Wat verbrandt meer calorieën: seks of sportschool?
Lees ook:Ook MKB’ers willen fitnessen
Lees ook:Fitness apps worden steeds populairder

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>