De beste spier opbouwende voedselgroepen

spiervoeding

Voeding is het aller belangrijkst! Ook als het gaat om het opbouwen van spiermassa. Hieronder staan 5 voedselgroepen die maximale spiergroei doen realiseren:

1: Eieren

Eieren staan op nummer 1 als het gaat om eiwitrijk voedsel. De eiwitten in eieren hebben de beste kwaliteit, waardoor het lichaam vrijwel alle eiwitten in eieren op kan nemen en zo de spiergroei kan bevorderen. Eieren brengen de meeste aminozuren specifiek voor spiergroei en onderhoud van spierweefsel, meer dan enig ander voedsel. De meeste waardevolle eiwitten en voedingsstoffen komen uit de eidooier. Zie daarom niet af van de verzadigde vetten in de dooier omdat deze het testosteron niveau in het lichaam verhogen, wat weer zorgt voor snellere spiergroei. Daarnaast zitten er veel essentiële vitaminen in eieren. Een ei bevat alle 8 de essentiële aminozuren die zorgen voor maximale spiergroei en maximaal spierherstel.

2: Vis

Vis bevat enorm veel eiwit, vrijwel geen koolhydraten en zit vol met gezonde onverzadigde vetten en omega’s. Vooral koudwatervissen zoals zalm, sardientjes, forel enz. bezorgen de meeste omega 3 vetzuren. Deze vetzuren voorkomen spierontstekingen waardoor je lichaam de volgende ochtend minder pijn doet. Hierdoor zal je minder snel overtrainen en kan je op een efficiëntere manier trainen.

3: Gevogelte

In gevogelte zoals kip en kalkoen, zitten erg veel eiwitten. Daarnaast is gevogelte erg mager, wat een groot voordeel is. Gevogelte heeft een hoge biologische waarde en is ten opzichte van vis relatief goedkoop.

4: Rundvlees

Ook in rundvlees zit er erg veel eiwit. In rundvlees zit in vergelijking met gevogelte aardig wat verzadigd vet, maar net zoals in de eidooiers, helpen de verzadigde vetten in rood vlees het testosteron niveau te verhogen, wat leidt tot een snellere en betere spieropbouw. Ook zitten er meer calorieën in rundvlees. Dit maakt rundvlees uitermate geschikt voor de bulker die zo snel mogelijk wilt gainen!

5: Kwark

Het eten van kwark is een perfecte manier om caseïne eiwitten binnen te krijgen. Caseïne eiwitten worden erg traag, in 6 tot 8 uur afgegeven in het lichaam. Dit zorgt ervoor dat de spieren constant aminozuren geleverd krijgen, waardoor er geen sprake is van spierafbraak. Als het lichaam meer dan 4 uur niks heeft binnengekregen, Gaat het de voedingsstoffen halen uit de spieren. Dit zorgt voor spierafbraak en dat is iets wat je absoluut niet wilt. Tijdens het slapen eet je niet. Dit betekend dat de spieren alle uren dan je slaapt geen eiwitten/aminozuren geleverd krijgen. Als je vóór het slapen gaan kwark eet, zorg je ervoor dat er aminozuren de hele nacht constant worden getransporteerd naar de spieren. Dit bevorderd spiergroei en voorkomt spierafbraak.

Time to Gain!

Lees ook:Bulken voor beginners
Lees ook:5 Herstel tips voor optimale spiergroei
Lees ook:Koolhydraten: motor van je workout
Lees ook:Voor de vrouwen, dit is gezonde voeding tegen Cellulite
Lees ook:Het belang van Koolhydraten

1 Reacties // Reageer

One thought on “De beste spier opbouwende voedselgroepen

  1. kris

    Nog een extra toevoeging!

    Als je een ei zacht kookt dan is die het gezondst.
    Niet dat je je zorgen moet maken!
    Maar er is toch nog wel twijfel of dagelijks meerderen hart gekookte eieren wel gezond is.

    Gr Kris baudoin

      /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>