Doe mee aan de plank challenge!

Aankomende maand staat in het teken van de plank challenge. Ik ga deze challenge uitvoeren en wil jullie uitdagen om met mij mee te doen! Het kost je niet veel tijd, waardoor je het goed kunt combineren met je normale work-out en je zult merken dat je uiteindelijk gespierder bent in je buik en billen. Het uiteindelijke doel is om 5 minuten te planken. Let er echter wel op dat je de plank goed uitvoert, zodat je je spieren niet te veel belast. Zo voer je een goede plank uit:

Bron: yogajournal.com

Bron: yogajournal.com

1. Leg je onderarmen vlak op de grond en zit op je knieën. Houd hierbij je handen bij elkaar.
2. Recht vervolgens je benen, waardoor je lichaam omhoog gaat en je steunt op de bal van je voeten. Houd daarbij je benen ongeveer op heupafstand van elkaar af.
3. Kijk naar de vloer en houd in de gaten dat je je lichaam recht houdt.
4. Houdt deze positie aan voor een bepaalde tijd.

Wil je zeker weten of je de plank goed uitvoert? Bekijk dan dit filmpje waarin wordt uitgelegd hoe je een perfecte plank doet.

Elke week zal mijn eigen ervaringen delen over deze challenge. En uiteraard wil ik ook graag weten hoe deze challenge bij jullie gaat! In deze eerste week zul je vooral merken dat het uitvoeren van een goede plank best zwaar is. Maar maak je geen zorgen: als je je goed aan het onderstaande schema houdt wordt het steeds makkelijker!

Bron: prettyminds.nl

Bron: prettyminds.nl

Lees ook:Doe mee aan de 30 dagen little black dress challenge!
Lees ook:De push-up en squat challenge: versla jij men’s health?
Lees ook:Vrouwen: 4 oefeningen voor betere seks
Lees ook:4 variaties op een plank
Lees ook:4 killer buikspier oefeningen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>