Op naar de 5 minuten plank!

De plank is een ontzettend goede oefening om je lichaam goed in vorm te brengen. Het traint niet alleen je buikspieren, maar ook je bovenarmen, borst en bovenbenen. Maar om echt te profiteren van een plank moet je hem op zijn minst een paar minuten vol kunnen houden. Daarom geef ik je bij deze een schema zodat je over een maand tijd, 5 minuten lang kunt planken.

Bron: yogajournal.com

Bron: yogajournal.com

Zo doe je dat:

Dag 1: 20 seconden
Dag 2: 20 seconden
Dag 3: 30 seconden
Dag 4: 30 seconden
Dag 5: 40 seconden
Dag 6: Rust
Dag 7: 45 seconden
Dag 8: 45 seconden
Dag 9: 1 minuut
Dag 10: 1 minuut
Dag 11: 1 minuut
Dag 12: 1,5 minuut
Dag 13: Rust
Dag 14: 1,5 minuut
Dag 15: 1,5 minuut
Dag 16: 2 minuten
Dag 17: 2 minuten
Dag 18: 2,5 minuut
Dag 19: Rust
Dag 20: 2,5 minuut
Dag 21: 2,5 minuut
Dag 22: 3 minuten
Dag 23: 3 minuten
Dag 24: 3,5 minuut
Dag 25: 3,5 minuut
Dag 26: Rust
Dag 27: 4 minuten
Dag 28: 4 minuten
Dag 29: 4,5 minuut
Dag 30: 5 minuten

Een basis plank voor je uit door op in een push-up houding je onderarmen plat op de grond te leggen terwijl je je handen in elkaar gevouwen houdt. Je lichaam vormt dan een rechte lijn van je enkels tot je schouders. Dit houdt je een bepaalde tijd vast.

Lees ook:4 variaties op een plank
Lees ook:Doe mee aan de plank challenge!
Lees ook:4 killer buikspier oefeningen
Lees ook:Vrouwen: 4 oefeningen voor betere seks
Lees ook:Doe de bastard challenge

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>