4 hardloop tips voor de zomer

De zomer komt er weer aan. Het zonnetje schijnt en je kunt niet langer binnen stil blijven zitten. Misschien krijg je wel de neiging om lekker te gaan joggen buiten. Maar door het warme weer zitten hier wel gevaren aan. Volg daarom deze tips om zo verantwoordelijk mogelijk te gaan hardlopen deze zomer.

Bron: sxc.hu

 

1. Vermijd het heetste punt van de dag
Als je rent tijdens het heetste punt van de dag (zo tussen 12.00 en 15.00) verlies je meer zweet, waardoor je sneller uitgedroogd raakt. Ook maak je meer kans om te verbranden door de zon of om een zonnesteek op te lopen. Zorg er daarom voor dat je ‘s ochtends of ‘s avonds gaat lopen.

2. Kies de juiste kleding
Kies lichtgekleurde kleding als je lopen. Deze kleding absorberen minder warmte van de zon. Zorg voor een lichte stof die veel zweet absorbeert voor het meeste hardloop comfort.

3. Begin rustig
Misschien ben je gewend om een aantal kilometers op een flinke snelheid te rennen. Tijdens de eerste warme dagen moet je lichaam nog erg wennen aan het klimaat. Begin tijdens deze dagen daarom wat rustiger dan je gewend bent. Ren wat minder snel of verminder de afstand, zodat je zeker weet dat je lichaam de warmte kan verdragen.

4. Drink genoeg
Omdat je tijdens de hete dagen dagen meer zweet, heb je ook meer vloeistoffen nodig om je lichaam sterk te houden. Drink tijdens het hardlopen en vooral ook na het hardlopen voldoende water.

Lees ook:4 manieren om in shape te komen voor de zomer
Lees ook:De beste sportkleding voor jouw figuur
Lees ook:ENORM Energy Drink partner in Fashion Week
Lees ook:De beste manier om een sixpack te krijgen
Lees ook:Herfst fitness tips

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>