Workout tips voor drukke ouders

Als je een huisman of huisvrouw bent met kinderen ben je waarschijnlijk de hele dag druk met het regelen van je huishouden. Het is dan soms ook erg lastig om  tijd vrij te maken in je drukke schema, zodat je kunt trainen. De Times of India heeft daarom deze tips voor drukke ouders opgesteld.

Bron: sxc.hu

Bron: sxc.hu


1. Maak tijd vrij om te trainen
Net zoals je tijd vrij maakt om te koken of om naar een schoolvergadering te gaan, zo moet je ook je tijd vrij maken om te sporten. Het beste is dat je deze tijd vrij maakt op een moment dat je kinderen er niet zijn, zodat je je helemaal kunt concentreren op je workout.

2. Betrek je kinderen bij je workout
Mocht het je niet lukken om te trainen zonder je kinderen, verzin dan een manier om je kinderen bij de workout te betrekken. Neem ze bijvoorbeeld mee hardlopen, of doe Zumba met ze. Zo ben je niet zelf in beweging, maar worden je kinderen ook nog eens lichamelijk actief.

3. Verander je huis in een sportschool
Vaak ben je lang onderweg naar de sportschool als je gaat fitnessen. Probeer je workouts daarom vaak thuis te doen, zodat je tijd bespaart op je reis. Werk met fitness dvd’s of andere oefeningen en schema’s die je thuis uit kunt voeren.

Lees ook:Ouders vinden sporten te gevaarlijk voor hun kinderen
Lees ook:Thuis crosstrainen wordt leuk!
Lees ook:Ontspanning na inspanning: ren van werk naar huis
Lees ook:Obesitas bij kinderen. Het is hun eigen schuld!
Lees ook:Hoe combineer je fitness en familie?

1 Reacties // Reageer

One thought on “Workout tips voor drukke ouders

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>