Nooit te moe om te trainen

Te moe op dinsdag of vrijdagom je krachttraining te doen? Bedenk dat je van trainen een stuk vrolijker wordt, omdat je hersenen dan meer serotonine aanmaken. Lees verder voor onderzoeken die methodes aandragen om af te rekenen met je energiedipje, zodat je toch van de bank afkomt. 

 

  • Drink! Vochttekort kan hoofdpijn en vermoeidheid veroorzaken. Om daarmee af te rekenen en weer nieuwe energie te krijgen, drink tweeënhalf glas water twee uur voordat je gaat trainen. Het beste is natuurlijk verdeeld over de hele dag ruim twee liter water te drinken. Het gevoel van dorst hebben betekent eigenlijk dat je te laat bent; dorst is een teken van vochttekort.
  • Drink koffie Hardlopers die een uur voor hun looptraining cafeïne tot zich nemen, presteren beter. Koffie, cola of thee een uurtje voordat je gaat trainen kan je over je moeheid heen helpen. Pas echter wel op; koffie ontrekt vocht aan je lichaam, waardoor je weer moe wordt en hele sloten koffie maken je weliswaar superalert, maar daarna krijg je een enorme dip. Neem daarom slechts een paar slokken koffie, cola of thee en spoel het weg met een groot glas water.
  • Begin met een intervaltraining

ZowelDeens als Australisch onderzoek toont aan dat een intervaltraining je spierenprikkelt om hard aan het werk te gaan. Begin dus met een korte intervaltraining(tien minuten) op de cardio-apparatuur voordat je met je krachttraining begint.Warm je lichaam vijf minuten op en trek vervolgens een paar keer een sprintje. 

  • Geef  je lichaam de kans om mee te werken Natuurlijk kun je bij krachttraining je keihard door je vermoeidheid heen trainen. Beter is echter je lichaam de kans geven om zich in te stellen op een zware belasting. Begin met je krachttraining en hou na tien minuten even pauze. Door het trainen worden er hormonen in je lichaam geproduceerd waardoor je je minder moe zult voelen. Geef je lichaam even de tijd om te wennen aan dit gevoel en hervat dan je training. Nog steeds moe? Werk dan je programma af met minder gewicht dan je gewend bent. Op die manier kun je je beter focussen op techniek in plaats van explosieve krachtmomenten en heb je alsnog een efficiënte trainingssessie gedaan. 

Lees ook:Water drinken volgens American College of Sport Medicine
Lees ook:5 awesome tips om vet te verbranden
Lees ook:Koffie of Thee. Wat is gezonder?
Lees ook:Cafeïne zorgt voor betere fitnessresultaten
Lees ook:Krachttraining in combinatie met cardio

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>