Train je benen en je hele lijf groeit!

Vaak wordt bij krachttraining het trainen van de benen overgeslagen. Een gezond, goed uitgebalanceerd trainingsschema vereist echter het trainen van alle spiergroepen. En geef toe; een gespierd torso op twee magere beentjes ziet er niet uit. 

Maar er is nog een reden om ook het onderlichaam grondig aan te pakken; het vermijden van het trainen van de beenspieren, houd ook de ontwikkelingvan de spieren van het bovenlichaam tegen.

Je grootste spiergroepen zitten in je onderlichaam; de hamstrings en bilspieren. Door juist deze spieren te trainen, genereert je lichaam een enorme hoeveelheid groeihormonen. Als dit groeihormoon eenmaal in je systeem zit, beinvloedt het de groei van al je spieren. Trainen van je onderlichaam helpt dus bij de spiergroei in je bovenlichaam en het geeft je een gezonder, beter geproportioneerd lichaam. 

Lees ook:De meest vergeten spiergroepen
Lees ook:Fit tip: Train je benen
Lees ook:Het belang van voldoende slaap voor optimale spiergroei
Lees ook:De Top 3 beste fitness oefeningen
Lees ook:Zet je beste beentje voor met de vijf beste beenspieroefeningen

2 Reacties // Reageer

2 thoughts on “Train je benen en je hele lijf groeit!

  1. robert

    dus je bovenlijf groeit dan ook?

      /  
  2. angelique heijligers

    Niet vanzelf natuurlijk; je benen vormen zo’n grote spiergroep dat door het trainen van je benen er een enorme hoeveelheid groeihormonen vrijkomt. Die groeihormonen beïnvloeden óók de groei van je bovenlichaam- mits je die spieren traint natuurlijk. Je bovenlichaam groeit natuurlijk ook zonder squats en deadlifts, Het trainen van je benen ondersteunt dat proces alleen maar. Maar belangrijkste reden om ook je benen te trainen is dat je een beter geproportioneerd lijf krijgt.

      /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>