Fitness branche crisis: What’s going on? (deel 1)

Het zal jullie allen niet ontgaan zijn wat er zich de afgelopen 10 jaar in de fitnessland heeft afgespeeld.  Een complete make over in het aanbod van fitness in het gehele land. Grote panden met verschrikkelijk luxe en aantrekkelijke mogelijkheden zoals zwembaden tennisvelden,fitness,groepslessenkinderopvang  etc  etc.  De sky was the limit! Als antwoord daarop tegenover schoten ook de low budget fitnesscentra als paddenstoelen in de lucht. 100.000 duizenden mensen sloten een abonnement af bij 1 van deze centra. De schoorsteen zou gaan roken bij Fitness First, Cannons, David Lloyd, Health City, Sport City, Pelikaan nog veel andere fantastische aanbieders van fitness.

Toen deze enorme Titanics Nederland aandeden vanuit Engeland en Amerika  waren  de grootste verliezers de kleine sportschooltjes waar Jan, de eigenaar, de shakjes maakte en zijn echtgenote Linda de groepslessen verzorgde  maar altijd de koffie klaar had staan. Ja, die hebben het zwaar gehad. Ze  moesten noodgedwongen gaan verbouwen, trendy apparatuur aanschaffen en met flyers de straat op.  De trouwe leden kozen voor de luxe all inclusive concepten en de giganten prijkten met de ene aanbieding na de andere…een waar slagveld. Eigenlijk gebeurd er hier niet veel anders dan wat supermarkten wat doen.

wordt vervolgd

Lees ook:Aanbiedingen fitness ketens op 1 rijtje.. Op=op!
Lees ook:Waar moet je op letten bij het uitkiezen van een fitnesscentrum?
Lees ook:Online workouts: alleen maar toch samen
Lees ook:Body Building & Fitness Grand Prix in Amersfoort
Lees ook:Cafeïne zorgt voor betere fitnessresultaten

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>