De winterblues verdwijnt door fitness!

Een winterblues kan ontstaan, minder bewegen en de korte dagen geven je een depressief en moe gevoel.  Juist dan moet je gaan sporten! In beweging zijn geeft je een boost en verbeterd je humeur. Ook je immuunsysteem reageert positief hierop waardoor je sneller herstelt van een verkoudheid.

6  tips om winterblues te verdrijven:

DaglichtAangezien de dagen steeds korter worden, is het belangrijk om tijdens de lunchpauze of een ander tijdstip van de dag te sporten. Dit hoeft niet per se lang te duren, een wandeling van een half uur kan ook al wonderen doen.

Regelmaat Het is normaal dat je in de winter minder aan je conditie werkt. Zet je zelf dus niet te veel onder druk om te sporten. Twee keer per week intensief bewegen, kan al volstaan, dit vul je aan met een meer ontspannen work-out.

Samen Je hoeft niet alleen te sporten. Je bent gemotiveerder als je in groepsverband of met een vriend(in) gaat sporten. Het kan die extra motivatie betekenen om je trainingsschema vol te houden. Het is gewoon ook leuker dan alleen op de loopband te staan.

Gewichten Probeer één keer per week met de gewichten te trainen in de fitness, dit kan natuurlijk ook thuis. Dit is heel intensief en geeft je een adrenaline- en serotoninestoot. Je merkt hier snel de effecten van op je lichaam, wat een boost aan je zelfbeeld geeft. Ideaal dus om een dipje af te weren.

Iets nieuw  Zoek iets nieuw dat je binnen kan doen wanneer buiten sporten geen optie is. Er bestaan heel wat dvd’s over sport en welzijn, waardoor je in je woonkamer kan experimenteren. Nodig iemand uit, dan is het meteen ook een sociaal gebeuren.

Neem een rittenkaart bij de sportschool Wanneer je een rittenkaart neemt bij de  sportschool neemt, zit je niet vast aan een abonnement. Je kunt dan toch gaan sporten ondanks sneeuw, ijzel etc.

(Bron: http://www.goedgevoel.be/)

 

 

Lees ook:De 5 meest gemaakte fouten in de sportschool
Lees ook:Krachttraining ook goed voor vrouwen
Lees ook:Trainen volgens Hollywood-trainer
Lees ook:Een kerstkado voor het leven!
Lees ook:6 Redenen waarom je moet krachttrainen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>