7 veel gemaakte fouten tijdens fitness training (5,6&7)

5. De stretching overslaan

Sommige mensen denken dat ze de stretching (die volgens hen toch niet belangrijk is) zomaar kunnen overslaan. Goede resultaten zoals een sterke rug, optimale cardiovasculaire conditie, een slank lichaam, een strakke buik, slanke benen, vallen of staan met et hebben van soepele gewrichten, pezen en spieren. Tijdens het stretchen word de spier gerekt waardoor de doorbloeding verbeterd en de spanning ook verminderd. Dit zorgt voor een beter herstel van de training, en het voorkomt blessures.

6. Enkel cardio training doen

Als jouw trainingsschema enkel bestaat uit het doen van oneindig lange cardio sessies, dan moet je niet verbaasd zijn dat de resultaten van een strakke buik op zich laten wachten. Door een aantal goede krachtoefeningen in je programma op te nemen zal die strakke buik sneller tevoorschijn komen dan je verwacht. Dit omdat de combinatie van kracht- en cardio training je stofwisseling op een hoger tempo laat werken dan enkel en alleen cardio.

7. Niet voldoende drinken

Een training afwerken zonder voldoende vocht binnen te krijgen is nefast voor het lichaam. Tijdens het sporten verlies je gemakkelijk 1 liter vocht die snel terug moet aangevuld worden met water of een sportdrank. Een vochttekort tijdens het sporten kan de prestaties omlaag brengen, en het kan duizeligheid en misselijkheid veroorzaken. Voldoende drinken tijdens de sportinspanning is dus sterk aangewezen!

Het spreekt voor zich dat fouten zoals een verkeerde uitvoering, te snel uitvoeren, te veel gewicht genbruiken allemaal kunnen vermeden worden. Het gebruik van een personal trainer zorgt er voor dat je fouten zoals deze niet zult maken, waardoor je een feilloos trainingsprogramma afwerkt die jou ook de nodige resultaten oplevert.

Met sportieve groeten,

Bron :http://personaltrainingbrugge.blogspot.com door Lorenz De Grande

Lees ook:Wat moet je eten voor, tijdens en na je workout
Lees ook:Wat droge lippen je vertellen
Lees ook:De oorzaak van slapende voeten tijdens cardio
Lees ook:Sport/energiedrank of water tijdens fitness? Hier het definitieve antwoord.
Lees ook:4 cardio tips voor het verbranden van vet

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>