Een uitstekende warming up voor krachttraining + filmpje

Ik ben voorstander van 2 setjes van minuut lang met 1 kg dumbelltjes side raises te doen. De schouders moeten 100 % doorbloed zijn. Schouderblessures komen te vaak voor en het risico kun je op deze manier verlagen. Maar eerst..

1 oefening die ervoor zorgt dat je HELE lichaam in volle staat van paraatheid komt is de crosstrainer.  Kies je voor de crosstrainer begin dan op level 3 met een snelheid van niet sneller dan 8.0 en eindig na 10 minuten op level 8 tot 16 van de weerstand.(afhankelijk van jouw fitheid) Het zweet is je nu uitgebroken en je ademt wat zwaarder. Je hebt je hele lichaam geactiveerd! Trainen met de crosstrainer zorgt ervoor dat je al je spieren aan het werk zet mits je bewust duwt, trekt en je benen en buikspieren gebruikt tijdens de oefening. Bijkomend voordeel is dat de crosstrainer ervoor zorgt dat jij je knieen weinig zult belasten.

Zie filmpje en uitleg voordelen;

Lees ook:Welke buikspieroefening zorgt voor de snelste sixpack?
Lees ook:5 verschillende push-ups (van licht tot zwaar)
Lees ook:3 top oefeningen voor een gespierde kont
Lees ook:4 soorten eten die je fitheid een boost geven
Lees ook:4 tips voor je begint met gewicht heffen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>