Deze spieren moet je trainen om sneller af te vallen!

Just keep  it simpel ! Als je niet van krachttraining houdt maar toch wel sneller wil afvallen laat je dan instrueren door een fitness coach om de volgende effectieve doch simpele oefeningen onder de knie te krijgen;

Leg Press : Een super oefening voor je benen en billen. Doe zo veel herhalingen als je kunt met minimaal 60 kg. Wees niet te aardig voor jezelf en kies een pittig gewicht!  Herhaal dit 2 x met een pause van maximaal 30 seconden.

Lat Machine : Een oefening voor je rugspieren en je armen. Kies een gewicht waarbij je met moeite 15 herhalingen kunt volbrengen zonder te je aandacht te verliezen van de juiste houding. Herhaal dit 2 x met een pauze van maximaal 30 seconden.

Chest Press : Een oefening voor je borstspieren en je armen. Kies ook hier een gewicht waarbij je met moeite 15 herhalingen kunt volbrengen zonder te je aandacht te verliezen van de juiste houding. Herhaal dit 2 x met een pauze van maximaal 30 seconden.

Nu ben je klaar met krachttraining en heb je de grote energievretende spieren in je lijf geactiveerd en ik schat dat je daar niet langer dan 15 minuten mee bezig bent geweest!  De volgorde van de oefeningen is overigens niet  belangrijk.  

Tip voor de gevorderden: doe deze oefeningen in circuit vorm. Dat betekent dat je na iedere serie herhalingen meteen door gaat naar het andere toestel. Je hebt dus geen rust meer van 30 seconden. Je zult merken dat je hartslag al na 1 ronde  omhoog schiet en dat je jezelf aardig in het zweet hebt gewerkt!

Succes

Lees ook:Het geheim voor serieus grote armen
Lees ook:12 minuten efficiënte cardio-trainen!
Lees ook:Hoe doe je hanging leg raises?
Lees ook:4 manieren om onderweg te fitnessen
Lees ook:Drie effectieve workout finishers

7 Reacties // Reageer

7 thoughts on “Deze spieren moet je trainen om sneller af te vallen!

  1. natasja

    Dag Moes, zijn er oefeningen die specifiek voor vrouwen aan te bevelen zijn?

      /  
  2. moes

    Hallo Natasja! Deze oefeningen zijn zowel geschikt voor mannen als voor vrouwen.
    Gr

    Moes

      /  
  3. Kevin

    Goed artikel!!!

      /  
  4. Joey struis

    Is het niet veel beter om bijv i.p.v de leg press gewoon te squaten.En om niet de chest press te gebruiken maar dit met dumbells te doen of een losse halterstang.Denk dat het zeker belangerijk is om een juiste volgorde aan te houden,dit vanwege de fysiologische aard!!!

      /  
  5. Moes

    Goede aanvulling Joey. Dat is OOK een mogelijkheid.

      /  
  6. Fitsite

    Dit is idd een goed schema. Op korte tijd de grootste spiergroepen hard aanpakken. Maar waarom de leg press met een minimum van 60 kg voor zowel mannen als vrouwen?

      /  
  7. platte buik

    Goed artikel! Het klopt idd dat als je de grote spiergroepen goed traint sneller een platte buik kunt krijgen!

    Zal dit artikel ook even aan wat vrienden van me doorsturen..

      /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>