’300′ Work-out (2): op naar de 200

Dat ik me uiteindelijk toch moest haasten om op tijd bij The Gym Basement te zijn voor mijn afspraak met Hein was wel te verklaren.. Ik was aan het treuzelen, al dan niet onbewust, omdat ik wist dat ik straks aan de bak kon. Er is mij immers een doel gesteld: het halen van de driehonderd herhalingen bij de 300 Resistance Work-out – of ik dat nu leuk vind of niet ;-)

Voor wie m’n vorige verslag heeft gemist, hier een korte update van wat je te wachten staat bij de bewuste ’300′:

  • Sledge 50x
  • Floor wipers 50x
  • Deadlift 50x
  • Pull ups 2×25
  • Pushups 50x
  • Tire flipping 50x

De sessie van vorige week stond me nog helder voor ogen.. Met name hoe diep ik toen ben gegaan om uiteindelijk na iets meer dan tien minuten te stranden op een schamele 110 reps. Maar Hein wilde van niets weten en eiste minimaal een verbetering: de 130 gingen we halen.

En dus ging de knop om. En werd de 130 gehaald. De 140 overigens ook. Hein klokte na bijna twaalf minuten uiteindelijk op 142 reps, een verbetering van 29%. Die kon ik in m’n zak steken – als ik de puf nog had gehad om m’n arm te liften..

Veel beter resultaat dus dan een dikke week eerder, maar het fysieke effect was evenwel hetzelfde als de vorige keer; naar adem snakkend en licht misselijk begon ik aan een cooling down en stretchoefening die me uiteindelijk weer wat in het land der levenden bracht. Toch weer diep gegaan. En ik zat notabene al in een kelder.. Op naar de tweehonderd!

Lees ook:Eerzucht en personal training: helemaal naar de kloten
Lees ook:´300´ Workout @ The Gym Basement: he-le-maal gesloopt
Lees ook:Helaas.. Van seks val je dus niet af
Lees ook:Kerst is voorbij, hup de sportschool weer in!
Lees ook:Sportmassage bij SOAP

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>