6 Redenen waarom je moet krachttrainen

De titel spreekt voor zich: als je twijfelt of je krachttraining moet doen? Dan weet je na het lezen van deze blog waarom je het wel moet doen!

Bron: sxc.hu

1. Je verbrandt meer calorieën
Als je krachttraining doet wordt je gespierder en heb je uiteindelijk een snellere stofwisseling. Hierdoor verbrandt je meer calorieën, zelfs als je stil zit!

2. Je krijgt meer zelfvertrouwen
Al na een korte tijd zie je goede resultaten. Hierdoor voel je je zelfverzekerder en zit je dus beter in je vel.

3. Je cardio verbetert
Doordat je gespierder bent, zullen de resultaten die je behaalt bij cardio oefeningen verbeteren. Je bent wendbaarder, sterker en hebt meer uithoudingsvermogen.

4. Je krijgt sterke botten
Wanneer je ouder wordt krijgen veel mensen last van osteoporose, ofwel botafbraak. Door krachttraining wordt de dichtheid van je bot groter, waardoor ze dus sterker zijn. Op je oudere dag ben je dus minder vatbaar voor botbreuk als je genoeg krachttraining hebt gedaan.

5. Je ziet snel resultaat
Bij cardio kan het even duren voordat je resultaten ziet. Maar als je twee keer per week krachttraining doet, zie je vrijwel na een week of twee al resultaten. Dit houdt je gemotiveerd om verder te gaan.

6. Je bent minder blessuregevoelig
Doordat je sterkere spieren en botten hebt ben je minder gevoelig voor blessures.

Twijfel niet langer. Pak een stel gewichten en ga lekker aan de slag! Je zult hier alleen maar voordelen bij ervaren.

Lees ook:Waarom krachttraining zo belangrijk is bij het afvallen
Lees ook:5 awesome tips om vet te verbranden
Lees ook:Krachttraining ook goed voor vrouwen
Lees ook:Sterkere botten dankzij krachttraining
Lees ook:Afvallen in 7 dagen!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>