De top 3 fitness bal oefeningen

De fitness bal is een handig hulpmiddel tijdens je workouts. Dit zijn de drie beste fitness bal oefeningen volgens ball-exercises.com.

ExerciseBallPushUp

1. De bal push-up
Plaats je handen op de grond, zoals je bij een normale push-up ook zou doen. Je benen zet je echter niet achter je op de grond, maar je plaatst ze op de fitness bal. Vervolgens druk je jezelf op. Door de bal te gebruiken tijdens je push-up focus je nog meer op je borst- en armspieren.

2. De bal sit-up
Een van de grootste voordelen van het doen van de sit-up op deze bal, is dat je niet langer last krijgt van je rug door de harde ondergrond. Je gaat op de bal zitten, plaatst je handen in je nek en laat je rug vervolgens naar achteren buigen, zonder deze te krommen. Vervolgens kom je weer omhoog in een zithouding. Door de oefening op de fitness bal te doen, krijgen niet alleen je buik- en corespieren een flinke workout, maar worden ook nog eens je heupen getraind.

3. De bal squat
Bij deze oefening leg je de fitness bal vlak achter je neer.  Vervolgens plaats je een been gestrekt op de bal achter je. Laat je door je andere been zakken, terwijl je je lichaam in een zo recht mogelijke lijn houdt. Duw jezelf vervolgens weer omhoog door je been te strekken. Doe dit een aantal keer en wissel dan van been.

Lees ook:5 verschillende push-ups (van licht tot zwaar)
Lees ook:4 variaties op een plank
Lees ook:3 top oefeningen voor een gespierde kont
Lees ook:Vrouwen: 4 oefeningen voor betere seks
Lees ook:De burpee. De oefening you love to hate

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>