De 4 slechtste krachttraining tips ooit!

Voor informatie over goede krachttraining zoeken mensen vaak op het internet. Maar helaas staat het internet vol met slechte tips. Dit zijn volgens Women’s Health magazine de slechtste krachttraining tips ooit.

Bron: sxc.hu

Bron: sxc.hu

1. Train elke dag een ander lichaamsdeel
Het is beter om elke spiergroep meerdere dagen te trainen, zodat ze continu getraind worden in plaats van eens per week. Focus op meerdere spiergroepen tegelijk, zodat je hartslag meer omhoog gaat en je je hele lichaam verbetert.

2. Train door tot je spieren niet meer kunnen
Dit is ronduit slecht voor je lichaam. Je spieren zijn hierdoor namelijk veel gevoeliger voor blessures. Je lichaam raakt namelijk sneller overbelast. Train liever een aantal sets die je vooraf hebt bepaald en zorg ervoor dat je tussendoor genoeg rust neemt.

3. Je moet een bepaalde oefening doen
Er zijn altijd meerdere oefeningen die een bepaalde spier of spiergroep trainen. Als iemand tegen je zegt dat je per se squats moet doen voor goede beenspieren is dat dus niet waar. Doe nooit oefeningen die je niet lekker liggen. Er zijn altijd alternatieven aanwezig die misschien wel beter bij je passen.

4. Til nooit een gewicht op waarmee je maar drie tot vijf reps kan doen.
Als je echt traint voor kracht, is het beter om met zwaardere gewichten een minder aantal reps te doen. Het bovenstaande advies is dus onzin. Houd er wel rekening mee dat je je spieren niet overbelast.

Lees ook:Zo word je ijzersterk!
Lees ook:Elke week trainen met andere gewichten werkt het beste
Lees ook:Periodisering: maximale krachttoename en maximale spiergroei
Lees ook:Zorg voor een maximale spierprikkel dankzij Dropsets
Lees ook:Word sterk met de 500 Rep Workout

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>