Mannen: de beste oefeningen voor thuis

Geen zin, tijd of geld om naar de sportschool te gaan? Haal de sportschool dan naar je huis.

Trekoefeningen

Trekoefeningen zijn goed voor je borst-, rug-, schouder- en armspieren. Met name het trainen van je rug is erg belangrijk om de rest van je bovenlichaam ook goed sterk te krijgen. Probeer daarom een aantal trekoefeningen thuis uit te voeren. Schaf bijvoorbeeld een roeiapparaat aan. Of trek jezelf op aan een rekstok, deurpost, of wat je ook maar kunt verzinnen.

Benen

Voor je onderlichaam zijn er diverse oefeningen die je eenvoudig vanuit huis kunt doen. Denk bijvoorbeeld aan squats of lunges. Mochten deze oefeningen eenvoudig voor je zijn? Gebruik dan dumbells om je lichaamsgewicht aan te vullen. Hierdoor wordt je lichaam meer uitgedaagd.

Push-up

Een van de oudste, maar ook een van de beste oefeningen voor sterke arm-, rug- en borstspieren. Zorg er wel voor dat je een goede houding hebt. Houd je lichaam in een rechte lijn; buig je rug niet en laat je heupen niet zakken. Zorg er daarnaast voor dat je armen onder je borst staan. Vind je de gewone push-ups te saai? Probeer dan eens wat variaties.

Plank

Om een mooie sixpack te krijgen trainen veel mannen alleen de spieren die de blokjes vormen. Maar om sneller een sixpack te krijgen heb je ook een sterke core nodig. Om je core te versterken kun je een plank doen. Je kunt hier lezen hoe je de plank doet, en wat de variaties op deze oefening zijn.

Cardio

In een goede training kan cardio niet ontbreken. Dit kan met verschillende oefeningen zoals jumping jacks of high knees, maar je kunt ook een aerobics video of andere fitness video’s volgen. YouTube staat er vol mee!

Lees ook:Superoefeningen voor superstrakke buikspieren
Lees ook:De beste manier om een sixpack te krijgen
Lees ook:Verban Sit-ups en Crunches voorgoed uit je trainingsschema
Lees ook:Het belang van Core&Stability training
Lees ook:4 killer buikspier oefeningen

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “Mannen: de beste oefeningen voor thuis

  1. Eiwitten

    Door supplementen te gebruiken voordat je begint met een work-out kun je betere resultaten behalen. Vooral het gebruik van eiwitten werkt erg goed als je sneller spieren op wilt bouwen.

      /  
  2. Tom Magielse

    Goede oefeningen die uitstekend werken. Ik heb al veel geleerd van deze blog en het heeft me al 7,5 kg aan spiermassa opgeleverd.

      /  
  3. David

    Las hier ook goed stuk over voeding en opbouwen van spiermassa. http://www.mencare24.nl/24blog/kweek-de-perfecte-spiermassa Eiwit inname is daar inderdaad één ding van. En deze oefeningen zijn echt handig, zeker in de ochtend en avond voordat ik ga slapen. Heerlijk begin van de dag! MVG David

      /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>