Unsuck je pull-ups

Ben je slecht in pull-ups? Dan heeft bodybuilding platform T-Nation een aantal goede tips voor je.

Om jezelf op te trekken heb je speciale spierkracht nodig. Gewichtheffen en jezelf optrekken gebruiken bijvoorbeeld andere spiergroepen. Om beter te worden in optrekken is het daarom zaak dat je je juiste spieren traint. Maak deze spieren sterker, dan wordt het optrekken steeds eenvoudiger.

Maar hoe doe je dat? Welke spieren moet je trainen om te trainen voor een pull-up? T-Nation doet een aantal suggesties:

Sweeping Deadlift

Chest Supported Row:

Banded Hammer Strength High Row

Als je deze spieren verder hebt ontwikkelt ga je aan de gang met de daadwerkelijke pull-ups. De enige manier om echt goed te worden in een pull-up is door het te doen! Hoe vaker, hoe beter.

Kijk voor meer tips voor het verbeteren van je pull-up op T-Nation.

Lees ook:Kunnen vrouwen pull-ups doen?
Lees ook:Je kan m’n rug op! De vijf beste oefeningen voor je rug
Lees ook:4 manieren om je Pull-Ups te verbeteren
Lees ook:Terug naar de klassiekers
Lees ook:Fitness trainer haalt 10.000 dollar op voor cystic fibrosis

1 Reacties // Reageer

One thought on “Unsuck je pull-ups

  1. Johan en Sing

    Beste,

    Ik heb altijd in de sportschool gehoord, hoe breder je de pull up stang pakt Hoe beter voor de lats. Is dit daadwerkelijk het geval?

    Mvg,

    Johan en Sing

      /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>