6 oefeningen voor grotere benen

Variatie is de sleutel tot succes, ook bij het trainen van je benen.

Fitness magazine Men’s Health heeft 6 goede oefeningen op een rijtje gezet om alles uit je benen te halen. Deze oefeningen zouden voor de ervaren bodybuilder allemaal op legday kunnen worden uitgevoerd.

Barbell squat variatie: We kennen allemaal de deep squat met de barbell. Dit is en blijft de koning der oefeningen. Toch is zo nu en dan variatie in deze oefening goed om optimale spieropbouw te realiseren: Haal je hielen van de vloer zodra je omhoog komt. Zorg ervoor dat je de ballen van je voeten diep in de grond duwt. Deze variatie pakt je quadriceps, bilspieren en core tegelijkertijd aan.

Jump Squats: Explosieve oefeningen zijn perfect om je hartslag mee omhoog te krijgen. Voor het beste resultaat doe je deze oefening met een lichte halterstang op je schouders. Zo laat je je benen maximaal werken en verbeter je de activatie van de spiervezels.

Kettlebell swings: Wanneer je ze goed doet, spreken ze je hele lichaam aan. Dit is een echte benenkiller. Zeker wanneer je een zwaardere kettlebell pakt, die deze oefening verandert in een krachtoefening in plaats van cardio. Wanneer je omhoog zwaait moet je je bilspieren aanspannen.

Barbell deadlifts: Deze gaat al een poosje mee met een reden. Het is een van de beste oefeningen om je hele core én benen mee te trainen. Wanneer je het goed doet, zal je hele onderlichaam in vuur en vlam komen te staan.

Leg press machine: Misschien voelt een apparaat een beetje onwennig wanneer je de vrijheid van losse gewichten gewend bent, maar onderschat de waarde van deze niet. Zeker niet als je een beginner bent. Deze oefening maakt je benen groter, en de gecontroleerde beweging maakt het veilig. Traditionele squats winnen het van deze oefening, maar hiervoor moet je eerste de juiste techniek onder de knie hebben. Je namelijk moet ergens beginnen.

Pistol squat: Als je nog niet zo lang traint, is het misschien niet heel verstandig hiermee te beginnen. Deze oefening op één been draait niet alleen om balans en flexibiliteit, maar ook om kracht. Gebruik een TRX-band om aan de oefening te wennen. Zo verbeter je je balans, en hoef je niet meteen het hele gewicht omhoog te drukken.

Let op: alle activiteiten die je de volgende dag gaat doen zoals trap lopen en uit de auto stappen zullen 3 keer zo lang duren wegens hevige spierpijn.

Never Skip Legday
Het trainen van je benen is het aller belangrijkst voor je algehele kracht en je optimale spiergroei. Hoe meer je ze traint, hoe meer groeihormoon er vrij komt. Dit betekend dat ook je armen, schouders, abs, borst en rug sneller groeien als je je benen regelmatig traint. Lees mijn blog 5 redenen en voordelen om te Squatten om nog meer voordelen van legday te zien.

Lees ook:4 oefeningen voor slanke benen
Lees ook:5 oefeningen voor een strakke ronde kont
Lees ook:Spierballenvertoon: de vijf beste bicepsoefeningen
Lees ook:De beste oefening voor super brede schouders
Lees ook:Je kan m’n rug op! De vijf beste oefeningen voor je rug

1 Reacties // Reageer

One thought on “6 oefeningen voor grotere benen

  1. Ewout

    Nice, zijn er paar goede fitness oefeningen.

      /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>