Sneller fit

Een onderzoek aan de McMaster University in Hamilton, VS ontdekte dat mensen die slechts 2,5 uur per week intervaltraining (training waarbij je matige intensiteit afwisselt met hoge intensiteit d.m.v. sprinten) op de fiets doen dezelfde resultaten boeken als mensen die 10 uur per week fietsen met een matige intensiteit. Voor een effectieve cardio-sessie, probeer 30 seconden lang zo hard mogelijk te fietsen en fiets vervolgens 4 minuten met een matige intensiteit. Doe in totaal 4 tot 6 sprintjes en probeer deze routine 3 tot 5 keer per week te doen.

Lees ook:12 minuten efficiënte cardio-trainen!
Lees ook:HIIT training: De ultieme vet verbrander!
Lees ook:Vet verbranden? Omhoog die hartslag!
Lees ook:Krachttraining in combinatie met cardio
Lees ook:Drie effectieve workout finishers

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>