Drink chocolademelk na het sporten

We kennen allemaal wel de raar gekleurde drankjes die je beloven dat je veel energie krijgt na het sporten, zodat je langer door kunt gaan. En hoewel deze drankjes niet slecht voor je zijn, kun je ook prima zonder ze. Er zijn namelijk vloeistoffen die je veel beter helpen met het herstel na een workout.

Bron: abcgezondheid.nl

Voedingsexpert Nancy Clark vertelt dat je lichaam na een workout juist behoefte heeft aan koolhydraten en proteïnen. De proteïnen zorgen ervoor dat je spieren snel herstellen na een workout, terwijl de koolhydraten ervoor zorgen dat je na je workout weer wat energie binnen krijgt. Als je beiden binnen krijgt na een workout, zul je minder overeten tijdens je volgende maaltijd.

Nancy Clark raadt daarom aan om light chocolademelk te drinken na een workout. Deze bevat zowel proteïnen, calcium als koolhydraten. Ook kun je proberen om fruitsmoothies te maken met vetloze melk of yoghurt. Denk er ook aan om kersensap in je smoothie te verwerken. Deze sappen zorgen er namelijk voor dat je spieren sneller herstellen en dat je minder spierpijn hebt na een workout. Ook sap van een watermeloen kan hierbij helpen. Deze sap bevat namelijk veel aminozuren, die je helpen bij het herstel van je spieren.

Lees ook:Hoeveel proteïne moet je eten?
Lees ook:Koolhydraten: motor van je workout
Lees ook:Nieuw: Post-Workout Bier voor de bierliefhebbers!
Lees ook:Voorkom spierafbraak: eet voldoende proteïnen
Lees ook:Wat moet je eten voor, tijdens en na je workout

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>