Cafeïne zorgt voor betere fitnessresultaten

Met een kopje sterke koffie voor je gaat sporten wordt je sportresultaat positief beïnvloed. Dat zeggen verschillende experts op het platform experiencelife.com.

coffee-1433107-m

Hoewel de meeste performance verhogende middelen verboden zijn, is het wel toegestaan om koffie te drinken voor het sporten. De koffie zorgt ervoor dat je uithoudingsvermogen 3% verhoogt. Hoe dit precies komt kunnen de experts niet met zekerheid zeggen. Het is wel duidelijk dat je lichaam door de koffie meer vet verbrandt, terwijl ze de bloedcirculatie naar je spieren verhoogt.

Echter is het erg belangrijk dat je niet teveel cafeïne binnen krijgt. Door een overdosis koffie wordt je namelijk gespannen, waardoor je sportactiviteiten negatief beïnvloed worden. Zorg er daarom voor dat je niet meer dan 3 kopjes koffie op een dag drinkt om te profiteren van cafeïne tijdens het sporten. De meest ideale situatie is echter dat je alleen een kop koffie of thee drinkt voordat je je sportactiviteit uitvoert.

Lees ook:Koffie of Thee. Wat is gezonder?
Lees ook:Nooit te moe om te trainen
Lees ook:Koffie tegen spierpijn
Lees ook:Water drinken helpt met afvallen
Lees ook:Anti-kater tip: ga sporten!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>