Hoeveel proteïne moet je eten?

Proteïnen (eiwitten) staan erom bekend dat ze je helpen met het verbranden van vet en dat je ze ervoor zorgen dat je spiermassa behoud. Goed spul dus. Maar hoeveel moet je hier eigenlijk van binnenkrijgen op een dag?

eggs-1442979-m

Diëtist Christopher Mohr vertelt aan Men’s Health dat het niet zozeer de vraag is hoeveel je moet eten, maar hoe je zoveel mogelijk binnen krijgt. De minimale dagelijkse hoeveelheid die je moet binnen krijgen is 40 tot 65 gram voor een volwassen persoon. Je kunt de precieze hoeveelheid gram berekenen door je lichaamsgewicht te vermenigvuldigen met 0,8. Uit onderzoek blijkt echter dat de dubbele hoeveelheid proteïnen zorgen voor betere vet verbranding en beter spierbehoud. Je kunt dus niet genoeg proteïnen binnen krijgen!

Volgens Mohr is het zaak dat je veel proteïnen binnen krijgt, maar dat je de proteïnen wel over de hele dag moet verspreiden. Daarom geeft hij tips voor een aantal proteïne rijke snacks, die je de hele dag door kunt eten. Denk hierbij aan amandelen, zonnebloempitten, magere yoghurt of kaas, vis en linzen.

Lees ook:Drink chocolademelk na het sporten
Lees ook:Voorkom spierafbraak: eet voldoende proteïnen
Lees ook:5 tips voor een snelle gezondheidsfix
Lees ook:‘Eetdagboek’ bijhouden: Cruciaal voor succesvol afvallen
Lees ook:5 onverwachte eiwitbommen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>