‘Eetdagboek’ bijhouden: Cruciaal voor succesvol afvallen

Mensen die een ‘eetdagboek’ bijhouden vallen sneller af. Dat concludeerden onderzoekers van de Academy of Nutrition and Dietetics.

eetdagboek

Het noteren van alles wat gegeten wordt op een dag is nog steeds de meest effectieve manier bij het afvallen. Uit het onderzoek bleek dat vrouwen die een eetdagboek bijhielden gemiddeld 2,7 kilo meer afvielen dan vrouwen die dat niet deden.

“Tijdens het afvallen is het essentieel om te weten hoeveel calorieën je binnen krijgt. Door het bijhouden van een eetdagboek weet je precies wat je binnen krijgt en kun je dus ook zien wat je beter niet kan eten”, aldus één van de onderzoekers.

Vrouwen die geen eetdagboek bijhouden en dus niet op de hoogte waren van hoeveel ze precies binnen kregen, sloegen vaker maaltijden over. Dit zorgde ervoor dat zij sneller geneigd waren slechte tussendoortjes te eten. Vrouwen die maaltijden oversloegen vielen gemiddeld 3.6 kilo minder af.

Lees ook:MyFitnesspal: Weet precies wat je eet, bereik sneller je doel!
Lees ook:Mealpreppen: van cruciaal belang voor het snel bereiken van je doel
Lees ook:Koolhydraatarm dieet het meest effectief
Lees ook:Vaderschap maakt volgens onderzoekers zwaarder
Lees ook:Ontbijt met eieren en spek maakt slank

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>