Mealpreppen: van cruciaal belang voor het snel bereiken van je doel

mealpreppen

Dat een goed voedingsschema leidt tot het lichaam waar je altijd al van hebt gedroomd is inmiddels voor iedereen wel bekend. Hoe hard je ook traint in de gym, een goed voedingsschema gebaseerd op jouw situatie en doelen is de sleutel tot succes. Mealpreppen is een manier waardoor je je dieet langer vol kan houden en waardoor je veel sneller je doel kan bereiken. Of dit nou spiergroei of vetverbranding is.

Wat is Mealpreppen?
De naam zegt het eigenlijk al. Je bereid maaltijden voor die je moet gaan eten om op die manier precies het benodigde aantal calorieën en macro’s binnen te krijgen per dag. Super handig dus. Op deze manier hoef je niet dagelijks te tellen wat je binnenkrijgt, en heb je aan het eind van elke dag minder stress omdat je simpelweg weet hoeveel je binnen hebt gekregen.

Mealpreppen doe je meestal 1 of 2 keer in de week (ik doe het altijd op zondag). De dag dat je gaat mealpreppen ben je voor even veranderd in een echte chef-kok, want je zal veel moeten gaan koken die dag. Je kookt je rijst, kipfilet, rund, en groenten. Daarna veerdeel je dit in verschillende maaltijden na ze afgewogen te hebben. Als je klaar bent leg je de maaltijden op volgorde in de koelkast (of in de vriezer).

Minder moeite
Niets is lekkerder dan thuis te komen na een zware werkdag of een zware dag op school, wetend dat je niet nog is gezond moet gaan koken. Je doet de deur van de koelkast open, pakt je maaltijd die je hebt voorbereid voor die dag, warmt hem op en je kan gaan eten. Ideaal voor fanatieke fitness beoefenaars!

Maaltijden meenemen
Natuurlijk zal je ook maaltijden mee moeten nemen naar je werk of naar school. Het is verstandig dat je maaltijden koel blijven, Daarom is het gebruiken van een koeltas erg handig. Hierdoor blijven je maaltijden fresh, en verliezen ze geen belangrijke voedingswaarden.
voorbeeld van een geschikte koeltas:
coolbag

Nog meer items waar je op moet letten als je gaat mealpreppen:

Maak een boodschappenlijst
Hierdoor heb je minder kans dat je iets vergeet en zo dus geen volledige maaltijden kan voorbereiden.

Zorg voor voldoende voedselbakjes
Een bodybuilder heeft een kast vol staan met bakjes waarin hij zijn maaltijden doet. Als je begint met mealpreppen zal je, vooral als je gaat bulken, veel inkopen moeten doen bij een desbetreffende winkel. Ik zelf gebruik plastic bakjes van het merk Tupperware 

Zorg voor een voedselweegschaal:
Om precies te weten hoeveel macro’s een maaltijd bevat, zal je gebruik moeten maken van een weegschaaltje speciaal voor voedselproducten.

Mealpreppen heeft vele voordelen. Hierdoor kan je nog sneller aankomen in spiermassa, of nog sneller vet verliezen.

Lees ook:Verlies gewicht zonder naar de sportschool te gaan!
Lees ook:‘Eetdagboek’ bijhouden: Cruciaal voor succesvol afvallen
Lees ook:Luie manieren waarop je kunt afvallen (deel 2)
Lees ook:If It Fits Your Macros: eet wat je wilt en bereik je doel!
Lees ook:Nieuw Waterdieet blijkt een succes bij het afvallen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>