Voedingsmiddelen waardoor je sneller vet verbrand

Een strikt voedingsschema volgen vergt voor veel mensen te veel inspanning. Als jij hier ook moeite mee hebt, zijn er genoeg andere manieren om met zo min mogelijk inspanning toch vet te verbranden. Bekijk hieronder wat je allemaal kunt eten/drinken om je vetverbranding te versnellen.

1. Chilipepers

Deze hete pepers zijn één van de snelste manieren om vet te verbranden. Volgens de British Journal of Nutrition versnelt capsaïcine (het actieve ingrediënt in pepers) de vetverbranding.

2. Groene thee

Deze theesoort helpt je je vetpercentage omlaag te brengen. Hoe? Volgens The American Journal of Clinical Nutrition boosten de catechines in de warme drank je stofwisseling, zodat je tot 4% meer calorieën verbrandt. Daarnaast zorgen 5 kopjes groene thee per dag voor een kleinere buikomvang.

3. Melk

Onderzoek in Cell Metabolism laat zien dat melk een stof genaamd nicotinamide riboside bevat, wat je persoonlijke vetverbrandingsoven aan het werk zet. Dat is niet alles: het bevat veel eiwitten, dus vormt een prima vloeistof voor na je training.

4. Appels

Houd niet alleen de dokter, maar ook je vet op afstand. Onderzoekers van de Pennsylvania State University laat zien dat de vezels in appels ervoor zorgen dat je 200kcal minder eet, wanneer je het fruit nuttigt voor een maaltijd.

5. Kauwgom

Suikervrij, welteverstaan. De University of Rhode Island ontdekte dat kauwen op zich er al voor zorgt dat je minder eet en je stofwisseling versnelt. Een onderzoek van tijdschrift Appetite laat daarnaast zien dat kauwgom ervoor zorgt dat je 36 calorieën minder eet per maaltijd, omdat je hersenen het signaal krijgen dat je al gegeten hebt.

6. Water (voor een maaltijd)

Twee glazen water drinken voor je avondeten kan je binnen 12 weken 7,5 kilo extra laten afvallen. Onderzoekers van de Virginia Tech University laat zien dat water je gedeeltelijk vol laat zitten, waardoor je minder eet. Bovendien kan een glas water na je maaltijd je stofwisseling 40min lang met 30 procent versnellen.

7. Eiwitten

The American Journal of Clinical Nutrition ontdekte dat shakes met veel eiwitten ideaal zijn om gewicht te verliezen, aangezien je er lang een vol gevoel door hebt. Overigens verbrand je ook meer, wanneer je meer eet, ’s ochtends tenminste. De University of Bath ontdekte dat wanneer je 700 calorieën eet voor 11 uur ’s ochtends, je bloedsuikerspiegel beter op peil blijft.

8. Bacon

Ja echt, dit is geen grap. Onderzoekers van de Kyoto University ontdekten dat bacon het hormoon co-enzym Q1 bevat, wat je stofwisseling flink versnelt. Enige nadeel: daar moet je wel wat voor doen. Een korte wandeling is genoeg. Eet zes plakken bacon een uur voordat je een blokje om maakt, en je zal je vet sneller verliezen.

9. Spinazie

Een beetje van dit groene wonder op je bord kan je snel resultaat leveren. Dit komt omdat spinazie ecdysteroïden bevat, een natuurlijke stof die de aanmaak van het eiwit adiponectine stimuleert. Die laatste maakt vetcellen gevoeliger voor insuline en breekt vet af.

Bron: menshealth.nl

Lees ook:Bulken voor beginners
Lees ook:9 Spieropbouwende voedingsmiddelen.
Lees ook:Water drinken helpt met afvallen
Lees ook:Nieuw Waterdieet blijkt een succes bij het afvallen
Lees ook:5 onverwachte eiwitbommen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>