Beginnen met fitness doe je zo!

 

Laat ik voor het nieuwe jaar een realistische richtlijn uitzetten om sport uit te oefenen. Met sport bedoel ik; jezelf enigszins in het zweet te werken met als doel je gezondheid te verbeteren. Wat mij betreft is de richtlijn voor de meeste volwassenen: slechts 2 uur in de week. Hoeveel fysieke activiteit je nodig hebt, hangt grotendeels af van de leeftijd en het fitheidniveau van ieder individu afzonderlijk.

Oefeningen met lage intensiteit is goed voor de zwakkere volwassenen bijvoorbeeld na herstel van ziekte of als je langer dan 5 jaar niet gesport of zittend beroep hebt. Dit gedt ook voor bejaarden en mensen met obesitas. Het tv Programma Nederland in Beweging is een goed voorbeeld van hoe je op simpele en verantwoorde wijze je lichaam aan het werk kunt zetten.

Zit je fitter in je vel? Neem dan een stevige wandeling in jouw woonwijk, het nabij gelegen bos of nog intensiever: 20 minuten joggen, half uur wandelen bergopwaarts (ook mogelijk op een loopband), een fietstocht van 25 km of met een lekker tempo baantjes trekken in het zwembad is ook een zeer goede oefening waarbij je heel je lichaam gebruikt.

 Het hoeft helemaal niet ingewikkeld en tijdrovend te zijn om goed met je lichaam bezig te zijn.

Lees ook:Kort bewegen net zo effectief als work-out?
Lees ook:Hersenen krimpen minder snel door fitness
Lees ook:In de overgang? Ga bewegen!
Lees ook:Appels, peren & de sport die bij je past
Lees ook:Fitnessapparaten of losse gewichten

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>