De 4 grootste yoga fails

Yoga hoort je ontspannen en soepel te maken, maar als je yoga verkeerd uitvoert heeft het juist een averechts effect. Dit zijn de 4 grootste fouten die je kunt maken tijdens het beoefenen van yoga. Welke van deze fouten maak jij het meest?

thuis

1. Vergeet te ademen
De ademhaling is een van de belangrijke aspecten van yoga. Door de juiste ademhaling wordt je lichaam sereen en rustig. Als je vergeet te ademen, zul je alleen maar krampachtiger worden en zul je merken dat de pose instabieler wordt. Probeer dus vooral goed en rustig te ademen tijdens de poses.

2. Te hard doorzetten
No pain no gain is een regel die in fitness erg geldt, als je geen spierpijn hebt heb je het niet goed gedaan. Het tegendeel is echter waar als je aan yoga doet. Je moet niet te ver strekken en pushen, want dan kun je gemakkelijk spieren verrekken en blessures oplopen. Bij yoga draait het erom dat je naar je lichaam luistert. Voel je dat je te ver strekt, deins dan wat terug.

3. Vergelijk jezelf met anderen
Tijdens een yogales lig je te rekken en te strekken met andere mensen naast je. Als je op hun gaat letten zie je dat ze beter en flexibeler zijn dan jij. Dit kan je stimuleren om extra je best te doen, waardoor je een vergrote kans loopt om blessures op te lopen doordat je jezelf te hard pusht. Let vooral op je eigen lichaam! Hierdoor maak je de meeste voortgang, waardoor je uiteindelijk ook flexibeler wordt.

4. Eten voordat je yoga doet
Eten voordat je aan yoga doet is erg onverstandig. De meeste poses worden erg oncomfortabel, waardoor je minder goed sport. Daarnaast stroomt je lichaam je bloed naar je buik, omdat het eten in je buik verteerd moet worden. Bij yoga is het de bedoeling dat de doorbloeding door je hele lichaam loopt. Eet daarom niet voordat je naar yoga gaat. Als je wel moet eten van te voren, beperk je voeding dan tot bijvoorbeeld een banaan.

Lees ook:De meest voorkomende fouten tijdens het roeien
Lees ook:Yoga voor hardlopers
Lees ook:Yoga vs Pilates
Lees ook:Adem in, adem uit
Lees ook:Troga: krachttraining en Yoga

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>