Afvallen? TV uit!

Wetenschappers aan de Brookhaven National Laboratory in New York hebben vastgesteld dat simpelweg het zien van voedsel een psychische “voed mij”-reactie teweeg kan brengen. Uit hun onderzoek blijkt…

…dat de hersenactiviteit –met name in de frontale hersenkwab, welke gerelateerd is aan visuele waarneming en besluitvorming – toeneemt met maar liefst 24% door het zien van voedsel. De constante stroom van tv-commercials waarin allerlei voedingswaren smakelijk gepresenteerd worden kan je dus aardig op de proef stellen. Om maar te zwijgen van een kookprogramma…

Lees ook:ADO Den Haag wekt stroom op in sportschool
Lees ook:10 domste fitness apparaten
Lees ook:Ik ben geen fan van Nike maar deze commercial is top!
Lees ook:Zo weet je of je intensief zwemt
Lees ook:Minder bestrijdingsmiddelen op fruit

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>