Afvallen in 7 dagen!

Om af te vallen in 7 dagen moet er flink wat veranderen in je levensstijl. Je moet gezond en regelmatig eten, veel trainen en vooral vol blijven houden. In deze blogpost leg ik je hoe je moet sporten om in 7 dagen tijd resultaten te zien!

Bron: sxc.hu

1. Doe een goede warming-up
Voordat je begint met je training moet je ervoor zorgen dat je spieren goed warm gemaakt zijn. Probeer dit te doen door de oefening die je gaat na te bootsen. Ga je bijvoorbeeld rennen op een loopband? Probeer dan te joggen op je plaats als warming-up. Probeer ook te spieren te rekken, dit zorgt er namelijk voor dat je minder snel geblesseerd raakt en dat je spieren voorbereid zijn op een goede intense workout. Probeer ten minste 5 tot 10 minuten lang op te warmen.

Tijdens je warming-up moet je al lekker aan het zweten zijn. Hierdoor is je lichaam goed voorbereid op de intense workout die gaat volgen, waardoor je uiteindelijk meer calorieën verbrandt. Let er echter wel op dat het de bedoeling is dat je je spieren warm maakt. Zorg er dus voor dat je niet overbelast, maar probeer zo intens mogelijk je warming-up te doen, zonder jezelf te blesseren.

2. Blijf zweten tijdens je workout
Als je wilt afvallen in 7 dagen tijd, dan zul je jezelf aan het werk moeten zetten. Je moet dan ook blijven zweten tijdens je hele workout. Als je resultaten wilt zien in een week tijd, reken er dan op dat je dagelijks een uur lang op gemiddelde intensiteit zult moeten sporten. Als je daarbij blijft zweten dan ben je goed op weg om een slank lichaam te krijgen.

3. Doe genoeg cardio
Zoals ik al zei moet je ongeveer een uur per dag trainen wil je afvallen in een week tijd. Het beste is om hierbij cardio-oefeningen te doen op gemiddelde intenstiteit. Denk hierbij aan een loopband, crosstrainer, spinning of zwemmen.

4. Krachttraining
Probeer je dagelijkse portie cardio aan te vullen met krachttraining. Hierbij is het verstandig om met lichte gewichten te trainen, waarbij je de oefening vaak herhaalt (bijvoorbeeld 3x 10 reps, 1 minuut rust). Welke oefeningen je uitvoert mag je zelf beslissen. Probeer deze echter wel dagelijks af te wisselen, zodat je steeds andere spiergroepen traint en jezelf niet overbelast. Als je niet van gewichtheffen houdt, kun je er ook nog eens voor kiezen om yoga of pilates te doen, de keus is aan jou. Probeer in de 7 dagen tijd op zijn minst 2 uur aan krachttraining te stoppen, voor optimale resultaten.

5. Houd jezelf in
Hoewel het belangrijk is dat je jezelf goed motiveert om te keihard aan de gang te gaan, is enige vorm van terughoudendheid ook verstandig. Je gaat namelijk een week lang sporten en als je na de eerste dag helemaal opgebrand bent, zul je minder resultaten behalen. Het is belangrijk dat je goed aan de gang gaat, lekker gaat zweten en dat je je lichaam moe maakt. Luister daarbij vooral naar je eigen lichaam, genoeg is genoeg, maar probeer wel te kijken tot hoe ver je kunt gaan.

Sporten is slechts een deel van je nieuwe levensstijl om af te vallen. Je hebt ook een goed dieet nodig. Overigens zijn er ook nog andere tips die je kunnen helpen in een week tijd, verbrandt bijvoorbeeld meer calorieën dan dat je binnenkrijgt. Voor meer tips over een goed dieet en over gewichtsverlies, klik hier.

Lees ook:Rekfouten die je wilt voorkomen
Lees ook:Jason Statham verloor 8 kilo in 6 weken!
Lees ook:Daarom een warming up
Lees ook:4 loopband fouten die je waarschijnlijk maakt
Lees ook:5 goede redenen om de sportschool te skippen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>