Fitness apps om je sportieve prestaties te verbeteren

Fitness is gedurende de laatste decennia steeds populairder geworden in Nederland. Het is inmiddels de meest beoefende sport van ons land. De individualisering van onze maatschappij draagt er aan bij dat veel mensen het prettig vinden om alleen een sport te beoefenen. Hardlopen is hier ook een goed voorbeeld van. Met een muziekje vanuit een sportarmband is het voor velen heerlijk om even alleen aan hun lichaam te werken. Bovendien is fitness op ieder moment van de dag te beoefenen. Er zijn tegenwoordig zelfs sportscholen die 24 uur per dag geopend zijn.

De grootste valkuil van het beoefenen van een individuele sport als fitness is het gebrek aan discipline. Men gaat in een eerste periode erg fanatiek van start en de doelen liegen er niet om. Toch is het slechts voor een beperkt aantal weggelegd om dit gedurende een lange periode vol te houden. Gelukkig zijn er tegenwoordig velen handige apps die je kunnen helpen om je doelen makkelijker te bereiken. In het hier volgende artikel zullen we een aantal populaire fitness apps toelichten. Denk er bij het gebruiken van de apps wel aan om je smartphone goed te beschermen tegen krassen en stoten met een iPhone hoesje.

Human

Human is een fitness app van Nederlandse bodem. Feitelijk is Human een activity tracker die op de achtergrond je dagelijkse activiteiten bijhoudt. Belangrijkste doel is om iedere dag 30 minuten te bewegen. Dankzij het passieve karakter van de app hoef je deze niet actief te gebruiken. De app zorgt ervoor dat je wordt gestimuleerd om meer te bewegen. Een leuke bijkomstigheid van Human is de mogelijkheid om je dagelijkse activiteitenniveau te vergelijken met dat van mensen in de buurt.

MyFittnessPal

MyFitnessPal is primair gericht op het bijhouden de hoeveelheid calorieën die je dagelijks tot je neemt. Dankzij een enorme database waarin meer dan 5 miljoen voedingsmiddelen zijn opgenomen houdt je eenvoudig bij hoeveel je binnen krijgt. Naast calorieën zijn ook vet en eiwitten opgenomen. Er kunnen doelen worden ingesteld zodat je je voeding met behulp van de app precies op je trainingsdoelen kunt afstemmen.

Pumping Weight

Het bijhouden van een strak trainingschema is makkelijker gezegd dan gedaan. Naast de discipline om 2 of 3 keer per week een bezoek te brengen aan de sportschool, is het belangrijk dat je traint volgens een bepaald schema. Als het gaat om krachttraining dan is de app Pumping Weight ideaal om het volgen van een schema makkelijker te maken. Je kunt aangeven op welke momenten je wilt sporten en welke spiergroepen je wilt trainen. Gewicht en het aantal herhalingen zijn ook in te stellen zodat je niets vergeet.

Gastblog iphone-cases.nl

Lees ook:Fitness apps worden steeds populairder
Lees ook:Beledigende fitness apps: motiverend of niet?
Lees ook:Bing gezondheid en fitness app nu ook voor Windows Phone 8!
Lees ook:Met welke sport verbrand ik de meeste calorieën?
Lees ook:Zoveel mensen doen aan fitness!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>