Hoe krijg je een plattere buik?

Om een plattere buik te krijgen zijn er een aantal dingen die je moet doen:

Begin rustig
Als je geen ervaring hebt met het trainen van je buikspieren, begin dan rustig aan. Doe bijvoorbeeld een 20 seconde plank, of 10 crunches. Je lichaam moet langzaam aan sterker worden, jij moet dus langzaam aan je training zwaarder maken.

Adem goed
Om je spieren optimaal te laten functioneren moet je goed ademhalen tijdens de buikspieroefeningen. Haal bijvoorbeeld adem als je tijdens een crunch omhoog gaat.

Laat je niet afleiden
Als je je volle aandacht bij een oefening houdt, zul je hier betere resultaten bij halen. Laat je dus niet afleiden door televisie te kijken of met iemand te kletsen, maar focus op elke beweging die je spieren maken.

Doe balansoefeningen
Om je core echt stevig te maken moet je wat balansoefeningen in je routine verwerken. Bijvoorbeeld door op een been te balanceren.

Verzwaar je oefeningen
Door extra gewicht toe te voegen aan je lichaamsgewicht geef je je buikspieren net die extra boost die ze nodig hebben om sterk te worden. Doe je buikspieroefeningen bijvoorbeeld met een extra kilo gewicht en je zult merken dat je betere resultaten krijgt.

Lees ook:Maak push-ups moeilijker
Lees ook:4 tips voor je begint met gewicht heffen
Lees ook:Hoe doe je hanging leg raises?
Lees ook:Sixpack in een maand
Lees ook:7 veel gemaakte fouten tijdens fitness training (1&2)

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>