Afvallen tijdens het tv kijken

Wil je afvallen, maar tegelijkertijd ook je favoriete tvshows blijven kijken? Dat kan, maar je moet wel een goed schema hebben en je aan een aantal dingen houden:

1. Eet goed
Als je veel stilzit en televisie kijkt heb je minder energie nodig dan wanneer je de hele dag fysiek aan het werk bent. Zorg er dus voor dat je gezond (en vooral niet teveel) eet. Houd de calorieën bij die je binnen krijgt, hierdoor heb je een beter inzicht in de hoeveelheid voedsel die je op een dag binnen krijgt.

Daarnaast is het van belang dat je gezond gaat snacken. Tijdens het televisie kijken pak je al snel een zak chips, koekjes, snoepjes of chocola erbij. En omdat je zo geconcentreerd bent op de televisie eet je al vaak meer dan je door hebt. Probeer daarom de snacks te vervangen met gezonde alternatieven, zoals snoeptomaatjes, ongezouten noten,
groente of fuit.

2. Doe oefeningen tijdens de reclame
Tijdens je show zit je het toch het liefste stil, zodat je niets mist. De reclames zijn daardoor goede momenten om even aan de slag te gaan. Leg bijvoorbeeld een setje gewichten naast de bank, die je kunt gebruiken tijdens de reclame. Bedenk van te voren wel een goed schema om uit te voeren. Calculeer in hoeveel reclames je op een avond ziet en probeer zoveel mogelijk verschillende oefeningen in deze reclames te stoppen, zodat je zoveel mogelijk van je lichaam traint. Calculeer ook rustdagen in. Je spieren moeten na een workout namelijk goed bijkomen, dus je kunt niet elke dag aan de slag met oefeningen.

Daarnaast is het van belang dat je ook cardio oefeningen doet als je afvalt. Dit kun je ook tijdens de reclame doen, ga bijvoorbeeld touwtje springen, of doe jumping jacks. Het beste is nog om voor je shows beginnen even lekker een stuk te gaan wandelen of fietsen. Dit kun je het beste doen voordat je met de krachttrainingsoefeningen in de reclame bezig gaat. Je spieren zijn dan namelijk al opgewarmd, waardoor je minder kans loopt op blessures.

Lees ook:4 redenen waarom je bilspieren zich niet ontwikkelen
Lees ook:Blijf bewegen om calorieën te verbranden
Lees ook:Hoe blijf je actief tijdens je vakantie?
Lees ook:De 5 meest gemaakte fouten in de sportschool
Lees ook:Drink chocolademelk na het sporten

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>