Kom nou maar op met de lente, zonlicht is ook goed voor de spieren!

Het regent.. Goed voor het land en de gewassen na die aanhoudende droogte, maar minder goed voor.. de spieren! (En die had je vast niet zien aankomen ) De vitamine D die zonlicht aanmaakt in het lichaam is namelijk essentieel voor goedwerkende spieren. Het maakt ze efficiënt en geeft ze een energieboost – en dat kan nooit kwaad voor iemand die graag aan krachttraining doet

Vitamine D verbetert de spierfunctie doordat de activiteit van de mitochondria ( zeg maar de energiecentrales van de cel) wordt vergroot. Onderzoek toonde aan dat bij patiënten die last hadden van vitaminetekort en spiervermoeidheid, de spierefficiëntie met zelfs een klein beetje vitamine D al significant verbeterde.

Gelukkig kun je in zonlicht-magere tijden – en die komen hier helaas nogal eens voor – nog altijd terugvallen op een vitamine D-supplement, of je tegoed doen aan bijvoorbeeld vette vis. Of gewoon nog heel even geduld hebben; komend weekend schijnt het richting de twintig graden te gaan

Respect als je gedachten nu eerst uitgaan naar sporten in de buitenlucht in plaats van een terrasje pakken..

Lees ook:Dikker door vakantie
Lees ook:Blijf bewegen om calorieën te verbranden
Lees ook:Play hard? Voorkom een kater!
Lees ook:Fitness, de juiste voeding en vitaminen
Lees ook:Onderzoek bevestigd: Beetje alcohol remt de spiergroei niet

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>