Fitnessbranche crisis: That’s what’s going on! (deel II)

Nu lijkt er een keerpunt te zijn bereikt. De gigantische ketens met enorme kennis en faciliteiten lijken problemen te hebben om leden binnen te halen en te behouden. Er moeten moeten werknemers ontslagen wordenom kosten te drukken! Efficienter gaan werken om met minder inspanning meer winst te boeken! Grote vraag en uitroep tekens bij de boards en investeerders. ”Damn it… What the hell is going on? It works in the States and in Great Britain!”

Als ze dat nu eens aan mij vragen zou ik ze de volgende antwoorden geven;

1)Betaal de fitnessinstructeurs en de groepslesdocenten goed. Een te groot verloop van deze medewerkers zorgt ervoor dat leden gedemotiveerd raken,wegblijven en de health club niet aanraden bij familie en vrienden. medewerkerbehoud = ledenbehoud

2)Maak als healthclub waar dat service hoog in het vaandel staat en dat de klant koning is. Door de bureaucratie en nauwgezette regelgeving mbt opzegging, bevriezing en betalingsverkeer alsmede door niet goed opgeleide personen deze regelgeving te belasten met de handhaving van deze regelgeving worden er dagelijks mensen op de kast gejaagd. Deurwaarders en gesloten ingangpoortjes maakt de mensen die het aan den lijve ondervonden hebben helemaal zenuwachtig en anti fitness. Maak de health clubs persoonlijker en neem alleen maar mensen aan die passie hebben voor het vak en op zijn minst enige affiniteit met sporten en helpen van mensen. Hanteer de regelgeving..ieder geval is anders.

3)Al die voordelige acties die worden gedaan om leden te werven zijn fantastisch! Maar waar blijven de voordelen van de al jaren trouwe leden? Het is dus de kunst om je vizier te richten op nieuwe leden zonder dat je dat oude leden mist.

4)Het personeel, van receptie, instructeur tot schoonmaker die in het gigantische gebouw aan het werk zijn moeten in staat zijn om leden te herkennen en te erkennen. Selecteer dus alleen mensen die het leuk vinden om mensen aandacht te geven en uitstekende begeleiding te bieden en betaal ze goed!

Tot slot nog even terugkomend op de low budget centra; fitnessen zonder begeleiding en een virtuele groepsles zonder koffie voor nog geen 3 euro per week is ook niet echt duurzame oplossing voor een gezonder en fitter lichaam wat gekenmerkt wordt door regelmatig bezoek. Dat wordt dus ook niks!

Ja, Nederlanders willen serieus genomen worden, aandacht krijgen, fit worden en ook nog eens lekker bakje zelfgemaakte koffie.

That’s what’s going on!

en wordt nog zeker vervolgd…

Lees ook:Cafeïne zorgt voor betere fitnessresultaten
Lees ook:TrainMore opent Flagstore gym in het voormalige Postkantoor
Lees ook:Grijp je kans nu en sluit een goede deal.
Lees ook:‘THE PROJECT’ komt naar Amsterdam
Lees ook:Borsten krimpen door koffie

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>