Word sterk met de 500 Rep Workout

Je zult geen spieren opbouwen, tenzij je een goede fundering legt. Dat is de achterliggende gedachte van de 500 Rep Workout. Deze workout zorgt ervoor dat je op een effectieve manier gespierd wordt.

We gaan vaak naar de sportschool zonder eigenlijk te weten wat we daar willen gaan doen. We kiezen maar wat oefeningen uit waar we zin in hebben, of we doen elke keer dezelfde oefeningen zonder eigenlijk te weten of dat wel zin heeft. Dit is volgens de bedenkers van de 500 Rep Workout helemaal verkeerd. Om meer calorieën te verbranden en sterker te worden heb je een goed plan nodig waarbij je je spieren ontwikkelt. Het 500 Rep Workoutprogramma doet dit.

Het idee is dat je 500 reps doet. Dit kan doordat je vijf spieroefeningen uitkiest die je vervolgens 100 keer doet, of 10 oefeningen kiest die je 50 keer doet, etc. De bedoeling hiervan is dat je de spiergroepen die je traint zo moe mogelijk maakt. Door spiergroepen zo intensief te trainen worden je spieren in de basis sterker, hierdoor train je ze dus beter. Het maakt niet uit als het je in het begin niet lukt om een oefening honderd keer uit te voeren. Luister goed naar je lichaam en stop als je echt niet meer verder kan. De volgende keer kun je deze oefening goed uitvoeren.

Door deze workout drie keer per week te doen, zul je al snel resultaten zien. Houd de oefeningen die je doet goed bij en neem ook de tijd op die je nodig hebt om deze oefeningen uit te voeren. Op deze manier kun je goed je vooruitgang meten en heb je een overzicht van de spiergroepen die je al hebt getraind en die je nog wil trainen.

Voorbeelden van de 500 Rep Workout kun je hier vinden.

Lees ook:Tabata workout: super intens
Lees ook:De uit-je-dip-tip: combineer oefeningen
Lees ook:Welke buikspieroefening zorgt voor de snelste sixpack?
Lees ook:Handige app: Bodbot
Lees ook:Waarom versnelt krachttraining het afvallen?

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>